Sunday, February 9, 2014

Cameron Highlands yang kucintaii

Tajuk nak over.
Mula mengenali kepanasan kesejukan CH sejak April 2011
Jadi penduduk pada bulan Jun 2011
Sampai sekarang.
Turun naik CH berjuta kali
Jalan tapah jalan simpang pulai sudah diukur
Kena tipu kenal orang kenal manusia macam mana yang makan suap *ehh
Jungle walk
jog pagi petang segala
Yang memalukan, tidak lagi kudaki gunung brinchang itu
Setakat naik kereta apalaahh sangat
Hehehh
Sampai bila ye duduk sini
Sampai dah jadi bini orang kot.

Sesiapa yang mahu ke CH,
Kalau ikut Simpang Pulai, sila lah berhati-hati dengan kereta yang laju tak hengat dan makhluk-makhluk jalanan
Bukan makhluk halus ye. Makhluk halus tak dapat nak buat apa dah
Disarankan tak payah lah nak naik tengah-tengah malam tu
Kereta laju tak hengat tu, kita bertimbang rasa lah jugak (bersangka baik)
Mungkin ada kecemasan. Mungkin ada benda lain yang kita tak tahu
Maka bagi lah laluan kalau dah tau diri tu drive slow sambil menikmati pemandangan yang indah
Ataupun ke tepi sikit kalau orang nak memotong dari laluan bertentangan
Jalan situ lebar. Jangan risau
Yang penting, jangan panik.
Cewah tetiba bagi tips

Ikut jalan Tapah pulak
Tak payah lah pasang lagu kuat-kuat
Tutup tingkap pulak tu
Sebab kadang-kadang bas atau lori akan bunyikan hon sebelum selekoh sempit
Diorang akan makan jalan
Nak buat camne dah memang jalan camtu

Sekian daripada penduduk sementara CH
:)
Pandangan sendiri: saya suka jalan Tapah sebab tenang, orang tak bawak laju, dan sentiasa ada orang (orang asli)
Daripada Simpang Pulai tu, hutan je manjang selama 30 minit. Hohhhh

^^

1 comment:

  1. Tetibe terase sebab baru balik CH ikut Simpang Pulai bawak kereta separa laju minggu lepas hihi ^^

    ReplyDelete